Davos

Idag testar jag en ny frukost. Nämligen davos. Davos är en yoghurtgröt kan man säga. Jag har aldrig testat det förut och tyckte det lät spännande så det fick det bli. Eftersom jag dessutom vill lära mig äta gröt så tänkte jag att det här är en bra början. Lite samma konsistens i alla fall.
Man blandar den kvällen innan så den får stå och svälla lagom till morgonen efter. Jag hittade receptet på den här fantastiska bloggen. Där hittar man massor med smarriga frukostar för den som vill ha variation.


Här kommer receptet:

1,5 dl naturell yoghurt
1 dl havregryn
1 dl hallon

Blanda allt i en skål och ställ i kylen över natten. Servera med varfi frukt eller bär.


Nu har jag precis smakat på den och den var god. Den smakade inte så mycket i sig med med fruktsallad som jag hade på så blev det gott. Och framför allt så är den här frukosten mättande. Så jag kommer nog göra den här frukosten lite då och då.
Självklart går den här att variera med smaksatt yoghurt och t.ex använda mysli istället för havregryn om man vill. Tycker man att det blir för surt med naturell yoghurt kan man söta med lite flytande honung eller ta en vaniljyoghurt.


Hallondavos.


Toppad med lite fruktsallad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0