Lite uppmuntran

Eftersom jag varit hemma från jobbet nu i två dagar och kommer bli hemma imorgon med så kände jag att jag behövde ryckas upp lite. De senaste dygnen har bestått i att endast äta, sova, vila, äta, sova, vila. Inte speciellt roande men kroppen har inte orkat annat. Nu på kvällen kände jag att lite frisk luft skulle göra mig gott så jag tog mig till affärn. Riktigt skönt var det.

Sen har jag även funderat på att köra några sockerfria veckor nu då det slinkit ner to much sugar den senaste tiden. Jag vet att det är helgerna som är problemet och det är då jag ska försöka hitta på bra alternativ.

5 tips på nyttigare alternativ till godis/snacks

*Byt ut lösgodiset mot en stor fräsch fruktsallad

*Tjock turkisk/grekisk yoghurt toppat med rostade valnötter och flytande honung.

*Hemmagjord glass gjord på kesella, bär och ev lite honung eller florsocker. Mixa och ät genast!

*Hemmapoppade popcorn. Då har du koll på hur mycket olja de poppas i och hur mycket du saltar.

*Smaksatta riskakor istället för chips.


Nu slänger jag mig i soffan och kikar in nya topphälsa!


Kommentarer
Postat av: Nadja

Inte roligt att vara sjuk, krya på dig!

2011-04-28 @ 20:42:25
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0