fel av mig

Ja förlåt mina kära bloggläsare. Jag är ju inte världens bästa på att stava det har ni säkert märkt. Eller jag försöker och tror ju såklart att jag alltid skriver rätt men så är inte fallet. Efter att min kusin idag påpekat min härliga stavning på dessa gröna bönor, så kan jag inte annat än skratta lite åt min stavning. Hert cuverts, men som i själva verket stavas haricots verts. Undra hur jag tänkte när jag skrev det. Men man lär sig.

Det blev en sväng till öregrund idag. Mycket folk ute, det märks att sommargästerna kommit ut nu i påsk. Det blev lite strosande och även en god glass i solen. Jag hittade även en skjorta och ett par chinos som fick följa med hem. Hon som äger den klädaffären är så himla gullig. Så skulle man vilja att alla var som jobbade i en klädesaffär. Jättetrevlig och hjälpsam.

Under eftermiddagen fick vi finbesök av familjen Jansson/Carlsson i form av min moster, hennes man och min ena kusin. Gjorde god mat i form av potatis, morötter och rödlök som jag körde i ugnen. Till det baconinlindad fläskfilé som pappa grillade. en god sallad till och sen var man mätt, för mätt. Som vanligt när jag är i östhammar. Blir oftast för mycket. Så efter middagen fick det bli en promenad för att försöka smälta maten lite. Gick ju sådär. Tyckte bara jag blev mättare. Men blev en skön pratstund med min kära kusin iaf.

Nu har de precis åkt hem så jag sitter här och snokar runt bland bloggarna och ser vad ni andra har haft för er i påsk. Kom på att jag måste anmäla mig till Östhammars Stadslopp som går om två veckor. 6,3 km är banan och det känns lagom att börja med ett sånt lopp. inte för långt, inte för kort.



Dagens inköp. Skjorta och chinos.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Tjenamors!

Jag har inte märkt nåt om din stavning men jag är ju rätt URUSEL själv på att stava så det är nog därför. har ett tips till dej när det gäller stavning, men vi snackar om de på jobbet! påminn mej! GLAD PÅSK

2011-04-24 @ 02:38:47
URL: http://lovelylinnea.blogg.se/
Postat av: katja

Vad gör väl lite felstavning, ger bara krydda åt läsningen :) Ger lite huvudbry åt handlarn när man frågar efter "Hert cuverts" oxo :D

Jättefina kläder på en jättefin tjej !Kram

2011-04-25 @ 08:32:57
Postat av: E

Herts cuverts kommer nog leva vidare för evigt, där uppe bland "Sikta på det" och mammas handgest, hehe

2011-04-25 @ 17:33:49
Postat av: Andrea

Tack Katja =)



haha ja det kommer det göra, vi har våra ord vi ;)

2011-04-25 @ 19:36:55
URL: http://friskusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0