Tisdagsträning.

Idag blev löpningen av. Och idag fanns betydligt mer energi än igår, även om inte energin var riktigt på topp idag heller, men helt okej för att ta mig ut. Väl ute kändes det okej. Som vanligt rätt tunga steg i början innan de hinner komma igång. Jag skulle springa en slinga som jag aldrig sprungit förut som min kära sambo förklarat hur jag skulle springa. Om jag sprang rätt? nej. Självklart så kom jag inte alls ut där jag skulle utan vägen som skulle leda ut till golfbanan slutade med en vändzoon så det var bara att vända. Så det blev nog runt milen istället för 7 km. Det gick fortare mot slutet och jag kände att jag hade energi kvar. Bra tecken inför helgen.

Dock börjar jag redan bli lite smått nervig inför lördagens lopp. Jag känner mig inte alls i den formen där jag kan prestera de tider jag gjort tidigare lopp. Men samtidigt så känner jag nästan alltid mig segare när jag springer själv till vardags än när jag springer lopp. Så det extra adrenalinet som brukar infinna sig vid tävlingsdags kanske gör susen även denna gång. Jag håller tummarna för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0