Heliga morgonstund

God morgon alla där ute!
Söndag och andra advent. Gårdagen spenderades på stan då det inhandlades lite julklappar, dock har jag en hel del kvar men någon gång måste man ju börja. Sen fortsatte det med dansshow på teatern här i stan. Bella och hennes dansskola hade uppvisning. Vilka duktiga ungar, en del är riktigt grymma.
Sen blev det lugna puckar här hemma med godis och tv-tittande innan sängen lockade.

Idag börjar jag dagen lugnt. Har tänt upp i mörkret med julbelysningen och ska straxt göra ordning lite frukost. Bella sover fortfarande och Jocke drog och fiskade tidigt i morse. Så jag får tussa runt här själv.
Frukosten blir nog en repris på gårdagens mellis som jag fastnade för.


Keso
upptinade blåbär
pumpakärnor
mandlar

Sen lägger jag nog till en skiva av brödet jag bakade i fredags. En limpa full med frön och grovt rågmjöl. Mättande och gott.
Efter frukost blir det Friskis. Spinning har det varit uselt med på sista tiden så nu finns det inga undanflykter. Bara ge sig upp på cykeln och ge gärnet. Men jag myser en stund till innan det är dags att börja ladda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0