Lite mör.

Ja benen känns minst sagt lite möra efter gårdagens pass. Och hur var passet då?
Jo det började med ca tio minuters uppvärmning i form av uppmjukning av leder och lite pulshöjande övningar för att bli varm i kroppen. Efter det följde en genomgång av själva styrkepasset.
Vi gick igenom de övningar som skulle ingå. Igår var övningarna utfallssteg (20 steg), pulshöjande hopp (10 st) och bensparkar (20 st ). Vi fick göra övningarna medans ledaren (Helena) kunde gå runt och säga till om man behövde rätta till teknik eller liknande. Sen en kort paus innan vi skulle göra samma övningar om och om igen i tio minuter. Då var det bara köra på i eget tempo och försöka hinna med så många varv som möjligt men samtidigt inte tappa i teknik. Det här är jobbigt vill jag lova!
Efter de tio minutrarna var det stretch och sen slut. SÅ passet tog nog ca 45 minuter.

Jag gillar verkligen den här typen av träning. Det är helt i min smak. Enkelt, effektivt, tufft, svettigt, och roligt. Kul att ha någon som hejar på en när det är tungt och någon som får en att pressa sig mer än vad man hade gjort om man hade gjort det själv. Så det blir garanterat fler EFIT-pass.


Några fler än jag som var sugna på ett svettigt pass.



Kommentarer
Postat av: E

Vem tog korten och vem är killen??? ;)

2011-07-14 @ 16:13:01
Postat av: Andrea

Det gjorde Helena som ledde passet och killen är Peppe hennes sambo =)

2011-07-14 @ 20:54:19
URL: http://friskusen.blogg.se/
Postat av: E

De är i din ålder va? Han ser nästan dittvingad ut, hihi

2011-07-14 @ 22:24:14
Postat av: Andrea

Jag vet faktiskt inte men skulle tippa på att vi är jämngamla förutom hon i rosa linne som kanske är lite äldre.

2011-07-15 @ 06:09:17
URL: http://friskusen.blogg.se/
Postat av: E

Kanske något äldre... ;)

2011-07-15 @ 21:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0