Dags att krama kudden.

Nu slänger jag in handduken för idag. Har som sagt donat i köket hela eftermiddagen och kvällen med tårtbak och annat hopkok. Jag är dock lite dålig på att följa recept sådär slaviskt som vissa gör. Vilket inte alltid är så bra när det gäller just bakning. I matlagning är det lättare att köra på känsla och ändå får kanonbra resultat. Riktigt lika enkelt är det inte när det kommer till bakning. Då kan gram, dl och msk vara helt avgörande för resultatet. Jag höll mig ju till recepten när det gällde tårtbotten och muffins men när de kommer till tårtfyllning så blev det inte riktigt som jag ville. Jag hade inget recept utan bara en tanke på vad jag ville fylla tårtan med och tyvärr blev inte konsistensen riktigt så fin som jag ville men det får duga. Och jag är säker på att det är gott ändå.

Sparar garnering av tårtan tills imorgon. Då blir det även bullbak. Men innan det, några timmars sömn och sen en morgonpromenad innan jag börjar med morgondagens bestyr. Tanken är att jag även ska hinna med en löprunda, börjar närma sig nu. Å-varvet på lördag, och jag är taggad!

Nej nu ska jag soova =)
Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0