Impulsbak

Efter middagen blev jag sugen på att baka bröd. Hade ett paket jäst som låg så istället för att ligga där och bli gammalt så kan man ju baka något roligt. Nu vet jag i o för sig inte om jag bakade så mycket roligt men det blev två olika sorters bröd i alla fall. Jag bläddrade lite i mina kokböcker och hittade två bröd på samma uppslag som lät lagom enkla för en fredagkväll.

Det blev baguetter och några frukostbullar. Baguettereceptet följde jag på pricken men frukostbullarna exprimenterade jag lite med och gjorde de lite grövre än i ursprungsreceptet. Just det, jag bytte ut lite av mjölet i baguetterna också till dinkel istället för enbart vete.

Här kommer resultatet. Perfekt till frullen imorgon.







Recept kanske dyker upp om någon önskar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0