Löpning innan frukost

Söndagen är här och vad passar bättre än att få rivstartadagen med en joggingtur i spåret. Som jag skrev i ett inlägg igår så var tanken att jag skulle ut och jogga då, men huvudet ville annat så det blev en powerwalk då istället. Därför passade det bra att ta löpningen idag.
Så upp er sängen, svepte ett glas vatten och cyklade iväg upp till löpspåret. Fem km blev det, jag ville inte springa längre på tom mage eftersom det gör mer skada än nytta. 
Det är inte ofta jag drar ut och joggar på morgonen utan oftast blir det morgonpromenader innan frukost. Att jag inte springer direkt på morgonen är nog för att jag inte känner att jag har samma ork som under resten av dagen och att jag behöver mat i magen innan jag kan prestera riktigt bra. Men idag kände jag faktiskt ingen större skillnad mot vad jag brukar göra när jag springer senare. 

Nu sitter jag här med frukost i magen och är mer än nöjd med starten på dagen. Måste ner på stan och hitta present till två små knattar som har fyllt år och som ska firas i eftermiddag.





Kommentarer
Postat av: E

Riktigt snygg i håret blev du, ursnygg bild på härlig pingla! ;)

2011-06-26 @ 22:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0