Supersmarrig mangoglass

För några veckor sedan såg jag ett program med Jamie Oliver när han gjorde en mangoglass som såg väldigt god ut, men framförallt enkel. Ikväll testade jag att göra den och det var en riktig hit! Det här kommer jag göra ofta framöver. Perfekt nu i sommar när man vill ha något svalkande och gott.



Mangoglass
1 paket (500 g) frusen mango i bitar
2 matskedar flytande honung
1 lime (pressad)
några kvistar färsk mynta
250 g naturell yoghurt

Mixa mangobitarna med yoghurten och blanda ner honung, färsk mynta och pressad lime.  Mixa till allt är nästan slätt.
Ställ glassen i frysen tills den ska serveras.

Jag åt min direkt så den blev lite mer rinnig men fortfarande god. Jag hoppade honungen och limen ikväll för jag hade ingen lime hemma och honungen för att jag ville ha det mer som ett mellanmål än efterrätt. Men nästa gång jag gör den blir det nog med både honung och lime. Det gör nog denna glass ännu godare, testa!

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Tack för kommentaren på min blogg, kul att titta in här också:)



//Stephanie

2011-06-12 @ 21:18:45
URL: http://mskafferi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0