Matmåsten.

Det finns vissa saker när det kommer till mat och livsmedel som jag inte klarar mig utan. Eller alltså det är ju inte så att jag skulle gå och dö om jag inte hade det hemma men snudd på alltså!

En av sakerna kanske ni ganska lätt kan lista ut, det är ju mina ägg. De ovala rackarna finns alltid i min kyl och förutom dem även en annan viktig sak, nämligen kesellan. Eller kvarg som man också kan säga. Då är det den naturella jag syftar på, även fast de smaksatta också är goda. Så den naturella använder jag mig mycket av, framförallt till mellanmål och som grund i kalla såser och röror. Men även till brödbak av olika slag. Mycket användbar produkt.
Jag köper allt som oftast min kesella på Lidl, dels för att den är god och sen för att den är billig. 500 gram för 13 kr till skillnad mot bland annat ICA som tar ca 11 kr för 250 gram. Nästan dubbelt så mycket kesella för typ samma pris. Så det blir några slantar så som det går åt här hemma.

 


Mellanmål med kesella, blåbär och hallon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0