För fort

Den här helgen har bara flugit förbi. Swisch swisch sen var det slut.
Helgens höjdpunkt för mig var ju som ni kanske förstår Stadsloppet. Jag var lite nervös under hela förmiddagen och kände nästan lite håll under uppvärmningen vilket inte kändes så kul. När starten gick så var det full fart från start till mål för min del. Jag försökte hålla ett relativt högt tempo redan från start vilket är lite riskabelt då jag kanske skulle "gå in i väggen". Jag brukar annars ofta börja lungt och sen öka när jag känner att det finns ork. Men jag visste att det krävdes lite extra av mig om jag ville ha den tid jag hade som mål. Och målet var att klara loppet (6,3 km) inom 30 minuter.
Efter någon kilometer kändes det relativt bra, benen var väl inte riktigt så pigga som jag hade kunnat önska men jag kunde ta mig fram utan större problem. När jag närmade mig målet var det inte mycket enerii som fanns kvar, lätt illamående försökte jag springa på så mycket det bara gick innan jag gick över mållinjen. Min tid blev 28.50. Yes!
Alltså klarade jag mig med bra marginal och det känns kanon! och framför allt ett roligt lopp. Extra roligt var det att min moster också sprang och att många står och hejjar på längs vägen, så förhoppningsvis blir det en repris nästa år.

Efter det blev det umgånge med familj och en underbart god grillmiddag. Sen en kvällspromenad på det och dagen var komplett. En mysig helg helt klart.

Lite bilder från loppet.



Moster kämpar på.

I mål.


Fan vad jag är bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0