massage och prövning

Om en stund drar jag iväg och får en skön helkroppsmassage (förhoppningsvis). Åh som jag har längtat. Jag är så otroligt dålig på att unna mig massage och hade inte Jocke varit gullig och givit mig det i julklapp så hade det säkert inte blivit någon massage alls.
Jag sa under min utbildning till massör att jag skulle gå på massage regelbundet för att det har så många positiva egenskaper i bagaget. Men tror ni jag gjort det? Nepp, och anledningen är nog för att jag är lat och inte bokar in det, och sen att det kostar en del. Men man behöver ju inte gå en gång i veckan men en gång varannan, var tredje månad i alla fall. Och det finns några ställen här i stan som har elevmassage för en billig peng så det borde man verkligen nappa på. Ska bli bättre på att unna mig massage helt enkelt!

Imorgon är det äntligen fredag. veckorna rullar på väldans fort tycker jag. Och imorgon firar företaget jag jobbar på 20 år så dem har fixat med tårta och bubbel. Så det blir en liten prövning och se hur jag kan hålla mig borta från det. Självklart har jag en plan. Och planen är att jag tar med eget fika som jag kan mumsa på. Grädde och hallon, det kommer smaka bra medans jag tittar på de andra som ätar massa socker =P No sugar for me!
Så jag tror inte det kommer vara så svårt att inte äta av tårtan utan har man ett annat bra alternativ med sig brukar det inte vara några problem alls. Bubblet som är i form av pommac (?) är inget som tilltalar mig, har inte druckit läsk på sisådär 12 år så där faller jag inte.

Trevlig torsdag på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0