Nytränad

Sådär ja! Hemma igen efter ett bra pass på gymet med fokus på överkropp. Var rätt försiktig med vikterna och vågade inte kräma på för mycket eftersom jag varit sjuk i veckan. Men jag tror det kommer kännas imorgon i alla fall eftersom jag inte varit på gymet på ett par veckor.

Nu sitter jag nyduschad i soffan och har även hunnit äta. Omelett med kycklingfilé och grönsaker ligger nu i magen.

Här kommer receptet på LCHF-brödet jag testade i lördags. Det var gott!

2 ägg
50 g smör
3/4 dl Fibrex
1 tsk FiberHusk
2-3 tsk bakpulver
1 msk solrosfrön eller pinjenötter
En nypa salt

Gör så här

Mixa fibrexflingorna till mjöl. Blanda ned övriga torra ingredienser och krydda enligt något av förslagen nedan eller efter eget huvud.

Smält smöret och blanda ner äggen och vispa lätt. Vänd ned de torra ingredienserna och rör runt. Vispa helst inte utan rör runt.

Fördela i lämpliga formar och grädda dem i 225 graders ugn i 5-8 minuter. Ta ut och låt svalna på galler.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0