Löpning är kärlek

Sådär ja, nu nyduschad och nyäten.

Löpningen
Som ni ser i inlägget innan så blev det en löptur idag. Jag bestämde mig för att springa Å-varvet. Eller samma bana i alla fall, själva Å-varvet är om ca två veckor och är en mil ungefär. Så jag tyckte det vore på sin plats att testköra banan och se vad jag tagit mig an. Och tanken var bara att jogga runt rätt lungt utan särskilt tidsmål, bara se hur benen kändes eftersom det inte är var dag jag springer milen. Jag brukar oftast springa runt 6-7 km och då i lite tuffare tempo. Jag började inte där riktiga starten är utan eftersom banan löper förbi där jag bor så utgick jag från mig istället. Det blir ju samma sträcka bara att jag börjar på ett annat ställe.

Hur gick det då?
Jo då de första 2-3 km var benen som bly, det kändes inte alls kul och jag fick hålla ett riktigt lungt tempo.  Men ju längre jag sprang desto piggare blev benen och jag kände att jag kunde komma upp i ett skönt joggtempo utan att känna mig vidare ansträngd. Sista km ökade jag farten och det var inga problem att ta sig runt. En jättefin bana som var väldigt flack. Inga backar alls i stort sätt. Allt kändes kanon och jag är nöjd!
 
Kanske drar igenom jag banan en gång till innan tävlingen är.  Då ska jag nog klocka och se hur jag ligger till tidsmässigt. Under 50 minuter ska jag. Men hur mycket jag kan kapa beror nog på dagsform. 47.26 är rekord på milen. Kanske är det dags att slå det.



Kommentarer
Postat av: Nadja

Åh så duktig du är! Jag har aldrig sprungit 1 mil... Jag är sämst på löpning ;-)

2011-05-19 @ 22:17:29
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0