Mer soppa

Soppa på menyn idag igen. Jag har några sopprecept som jag vill prova så det är lika bra att köra på tänkte jag. Squachsoppa var det som skulle testas. Och den var riktigt god. Få och billiga ingredienser.


Två squach, 1 hackad gul lök, ca 8 dl vatten. Bryn grönsakerna först och tillsätt sedan vattnet och en hönsbuljongtärning. Låt koka va 15 min. Tillsätt färsk rosmarin (jag tog fryst), salt och svartpeppar. Mixa soppan slät med stavmixer eller blender. Smaka av.

Min sidekick fick bli smulad fetaost. Det bröt av bra mot soppan. Gottgott!



Innan kvällen är slut ska jag dricka en stor kopp te. Ett te som jag fick av Katja. Hon var så gullig så hon gav mig en present i form av te hemskickat en gång i månaden i 6 månader. Och första påsen kom för ett par veckor sedan och var jättegott. Tack igen snälla du, perfekt för en teälskare som mig =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0