Billigt!

Då var middagen i magen. Idag blev det ett litet långkok. Det är inte ofta jag hinner med sådant mitt i veckan men idag fanns lite extra tid då jag kunde be sambon sätta igång grytan när han kom hem så kunde den stå och puttra där tills jag kom hem.
Det blev en gulaschsoppa/gryta. Jag hade gärna låtit den stå och puttra någon timme till men tiden räcker inte riktigt till när jag ska iväg om en stund och behöver äta ett par timmar innan det är dags att röra på sig. Men över två timmar räcker ganska långt för att få en gryta riktigt god och smakrik. Och för att inte tala om prisvärd och nyttig. Få ingredienser som inte kostar många kronor. Rotfrukter är ju som bäst nu så passa på att handla lite extra av det och våga prova lite nya recept. Och att de innehåller en hel hög med viktiga vitaminer och mineraler gör ju inte saken sämre. Speciellt inte i dessa förkylningstider.


Tummen upp för gulsch och långkok!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0