Kvällsgott

Dagen har flytit på och jag har haft något att göra hela dagen. Kvällen är desto lugnare och jag kommer troligtvis inte göra så många knop mer idag. Ensam hemma är jag med så jag får väl underhålla mig bäst jag kan. En romantisk komedi får det bli, lagom tjejigt sådär en lördagkväll.

Slänger in ett par bilder från kvällen mat. Det blev hemmagjord pizza där jag exprimenterade lite när det gäller botten. Jag har gjort ett antal nyttigare varianter genom åren och tycker att det finns många som är minst liga goda som vanliga bottnar. Eftersom min mage inte är stormförtjust i mjöl och främst vetemjöl så blev det en botten utan just mjöl. Istället blev det fiberhusk, ägg, kvarg, kruskakli och vatten.
Fyllningen fick bli det som fanns i kylen. Strimlat nötkött, tomater och rödlök. Inte mycket till fyllning kanske men pizzan gick ner utan problem, självklart med en egen pizzasallad till. Den svängar du lätt ihop med sprimad vitkål, olja, vitvinsvinäger, salt,peppar och oregano. Låt den gärna stå ett par timmar så kommer smakerna sätta sig bättre.

Kvällens bästa är "desserten". En variant av chokladglass/mousse. En mogen banan, 150 g kvarg och 1 msk kakao. Mixa ihop och häll upp i en skål, toppa härligheten men lite rostad, hackad mandel. Gud så gott det var!









Kommentarer
Postat av: Emma

Det där såg inte alls tokigt ut du! Vilken härlig lördagkväll =)



Sv; Hej!

Välkommen hit och tusen tack! Så himla roligt att höra =)

Ja, det är ju så härligt att komma upp i tid. Jag ser inte alls någon tjusning i att sova bort halva dagen. Skönt att höra att det finns fler, då många tycker att man är totalt knäpp som går upp så tidigt på helgdagar.

2011-10-02 @ 11:19:59
URL: http://emmaeline.shapemeup.se
Postat av: Annie

Hemmagjord pizza är så himla gott och desserten såg absolut inte illa ut, enkelt och gott :)

2011-10-02 @ 20:19:57
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0