Slut på helgen.

Jahaja då var ännu en helg slut och jag har nyss smaskat i mig en nyttig variant av smulpaj. Det blev två portioner av den dessutom, kanske inte riktigt vad jag behövde men tur att den inte var allt för onyttig.

"Smulpajen" bestod av kokos, solroskärnor, pumpakärnor, två torkade finhackade aprikoser, ren vanilj, fiberhavregryn och naturell kesella. Har inga exakta mått utan blandade tills allt blev till en bra konsistens. Sen skivade jag upp två små päron och ett stort äpple. Smörade två portionspajformar och fyllde med frukten och smulade sedan över "degen". Gräddade i 200 grader tills de såg fina och lagom gräddade ut.
Jag serverade den med en klick turkisk yoghurt, men en klick grädde hade funkat kanon det med.
Som sagt, båda formarna slank visst ner. .



Annat skoj som hänt i helgen då. Jo middagen i fredags hos min nyfunna vän Sara var verkligen supertrevlig. Hon lagade en kanongod middag och vi satt och tjattrade och drack bubbel länge innan hon gjorde följe en bit hem. Får bli en repris inom kort.

Lördagen blev det en loppisdag utan loppisfynd. Jag var runt på tammetusan varenda loppis i stan (nästan). Men inte fanns där något som föll mig i smaken. Då blev det istället Västerås för inhandling av diverse saker men tyvärr fanns inte allt som jag hade tänkt köpa. Men förhoppningsvis så får de in produkten i veckan så kan jag åka och köpa det då. Sen blev det film i soffan, Bridemaids. Riktigt kul film, se den.

Söndagen då. Jo idag började jag som sagt med ett spinningpass. Skönt att få en riktig rivstart på dagen och spinning är ett otroligt bra komplement till löpningen när man inte har någon lust att sticka ut och kuta. Efter det fick vi besök av sambons mor och hans syskon med barn. Trevligt att ni kom förbi! Sen har det bara blivit typiskt söndagsgöra. Handlat, tvättat, städat, gjort matlådor och förberett för ny arbetsvecka. Och sen stack sambon iväg och jobbade så nu sitter jag här i min ensamhet. Blir att surfa runt lite innan det är dags att krama kudden.





Kommentarer
Postat av: Annie

Lät som en himla bra paj det där, skall hålla det i bakhuvudet till pajsuget slår in :)



sv: Vad roligt, jag har inte sett det förr alls. Är helsugen på att testa det, ska bara filura ut ett bra recept att prova med :)

2011-09-25 @ 22:20:03
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se
Postat av: E

Vad var det för produkt du letade efter i Västerås?

2011-09-26 @ 17:35:24
Postat av: Andrea

E: Det var det där porslinet jag pratade om och sen en matgrupp.

2011-09-26 @ 20:52:23
URL: http://friskusen.blogg.se/
Postat av: E

En matgrupp också, det var ordentliga grejer!

2011-09-27 @ 18:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0