Småpysslat.

Ja så kan man nog sammanfatta den här söndagen. Jag har plockat lite här och plockat lite där och gjort en del mat och annat gott. Jag fick en impuls att göra lite äppelchips som är ett perfekt snacks där man slipper onödigt socker och mängder med kalorier. Och en perfekt grej att klippa ner i müslin och ha på yoghurten eller filen.

Tuss på jobbet har massor av äppelträd hemma hos sig och hon sa i veckan att det var bara komma dit och plocka om man ville. Så jag begav mig dit och fick se deras mysiga hus och även fylla en kasse med fina äpplen och några rabarber. Tack snälla Therese!

Äppelchips är världens enklaste grej att göra. Det sköter sig själv i ugnen medans man kan pyssla med annat. Jag skar mina äpplen väldigt tunnt innan jag la de på bakplåtspapper och hade på kanel på hälften och ingenting på de andra. 2 timmar på 100 grader. Så vände jag på skivorna efter en timme. Sen blir de nog ännu knaprigare och godare efter ett dygn när de fått torka ännu mer. Just nu är de fortfarande lite sega i konsistensen, men det är gott det med!






Kommentarer
Postat av: Annie

Åh gott! Har funderat på att torka frukt tusen och en gånger men på de flesta ställen jag läst skall de ligga in massvis med timmar. Kanske borde prova om man kan göra de på bara två

2011-09-11 @ 22:41:34
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se
Postat av: Josefin

SV : Ja det är finfina initiativ!



Du jag ska säga dig att jag har ingen aning om vad det är för märke på mina fat. I princip allt mitt porslin är loppisfynd. Vilka tallrikar är det du tänker på? Länka gärna någon bild så ska jag se vad det är för märkning på dom (:

2011-09-11 @ 23:34:25
URL: http://aliceaugusta.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0