FF´s risotto och bearnaise!

Här kommer det busenka receptet på risotton och bearnaisesåsen jag åt för några veckor sedan. Det passar bäst att äta till kött, kyckling eller lax.



Risotto:
4 port.

Kokt ris
olivolja
1 hackad gul lök (jag tog salladslök)
1 liten burk minikeso

Koka ris till fyra personer. Fräs lök i lite olivoja och blanda sedan ner det kokta riset och fräs en stund till. Blanda i keso. Salta och peppra.

Kvargbearnaise:

250 g kesella
2 msk torkad dragon
½ msk citronsaft
½ msk vitvinsvinäger
1 msk hackad persilja
salt & peppar

Blötlägg dragonen med citronsaft och vinäger, låt dra i ca 10 min. Blanda med kesellan, hackad persilja och smaka av med salt och peppar.

Grönsakerna på bilden är vitkål och morötter som jag fräst lite snabbt i stekpannan.


Ät och njut!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Waw den där bean måste jag prova! Låter mycket godare än riktig :D

2012-04-26 @ 22:36:14
URL: http://cookiesndreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0