Always on my mind

Under denna månad med Fitnessfighten så är ju kosten som sagt ganska strikt och det är inte alla livsmedel som är okej att äta. Och vissa saker börjar jag sakna väldigt mycket nu och det är framför allt HELA ägg, för just nu är det bara vitan som gäller. Och sen alla mina nötter och fröer som jag ständigt har till frukost och mellanmål. Och min egengjorda mandelmüsli är också något som kommer göras omgående efter att månaden är slut. Men annars måste jag säga att jag mår otroligt bra av denna typ av kost. Det är naturligt bra mat med bra näring och som ger bra energi. Jag kommer nog att fortsätta äta enigt deras upplägg till viss del men att jag kommer lägga till mer fett i form av avokado, nötter och frön och så äggen såklart.


Visst har jag varit sugen på mycket annat med som kanske inte är så näringsrika men de ska jag försöka att hålla till en dag i veckan. Ja vissa dagar har det enbart susat förbi godisbitar och nybakta bullar i mitt huvud och tanken att få sätta tänderna i ett riktigt gott nybakat mjukt bröd har också funnits där ett antal gånger. Och det kommer jag att unna mig på helgerna tror jag, precis som innan.


Mm nybakta scones.


Kommentarer
Postat av: Nadja

Hur äter du nu? Är lite nyfiken :)

2012-04-20 @ 08:59:05
URL: http://sweetladysoul.se
Postat av: Nina

Hihi, känner igen det där med äggen. Varje gång jag slänger gulan så tänker jag att det är så synd att slänga den:)



Jag har också funderat på hur jag ska göra med maten efter de här 30 dagarna och har kommit fram till att jag ju också kommer att fortsätta enligt det här upplägget. Egentligen har jag inte saknat något i matväg. Jag trodde att jag skulle sakna frukostmackan, men icke. Fast jag tror att jag kommer att lägga till helgmacka sedan:)

2012-04-20 @ 16:20:41
URL: http://korninakor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0