Thaifood

Jag älskar thaimat men det är sällan jag ställer mig och lagar just thaimat. Anledningen att jag inte lagar så mycket thai är nog för att jag är rädd att  förstöra alla de rätter som jag älskar. Jag vill ju att de ska smaka precis som de gör där och då. När Thailändarna lagar det. På något vänster tror jag att det bara är dem som kan laga den, iaf den riktigt goda. Men idag gör jag ett försök och det med inspiration från Jenny såklart! Hon lagade denna rätt för ett tag sedan och jag har inte kunnat släppa hennes frestande bilder på rätten sen dess så idag fick det bli just det, Chicken satay.
 
 
Hur det smakade?
Så himla gott!  Kycklingen blev saftig och god men smakade inte riktigt så som jag hoppades, men fortfarande god. Men det bästa var nog såsen. Jordnötssåsen var försvinnande god även fast jag mesade lite med currypastan. Och som tillbehör wokade jag broccoli, sugarsnaps och minimajs. Så det blev en riktigt god middag minsan. Hade jag bara kunnat borra ner fötterna i len sand och blundat en snabbis så hade jag nog kunnat känna mig som om jag var i Thailand.
 
 
Jag kopierade hennes recept rakt av, förutom att jag hoppade över farinsockret i både marinaden och såsen. Och socker är ju en smakförhöjare så det blir nog ännu godare med det i.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vad komiskt, pratade om detta med johan igår tror jag. Att jag inte gillar att göra thai-mat eftersom det inte blir som det man köper ute, det går bara inte att få det så! Så hemma blir jag aldrig riktigt nöjd men då man beställer är det skitgott:) men kanske ska testa det där då!

Svar: Haha ja men visst är det så! Ja, eller iaf såsen =) Kycklingen finns det ju tusen andra recept på också för de jag gjorde smakade inte riktigt som jag är van vid. Så vi får se om jag vågar mig på något mer i den kategorin eller om jag ska låta thailändarna laga det så det blir som det ska =)
Andrea

2012-08-15 @ 23:52:30
URL: http://milda.devote.se
Postat av: Jenny

Vad roligt att du testade receptet Andrea :D! Håller med om att det aldrig smakar lika gott hemma som när man sitter på en liten resturang i Thailand :), men du får hugga i lite mer på marinaden nästa gång så kanske du kan känna solen i ansiktet tom :)!

2012-08-20 @ 12:04:22
URL: http://cookiesndreams.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0