Hej mitt vinterland!

Igår när jag kom fram till Östhammar så kunde jag ju konstatera att här hade det fallit en hel del mer snö än i Eskilstuna. Det var snövallar överallt och säkert upp mot en meter snö. Det är fantastiskt vad vackert det är när det är såhär, minusgrader och en himlans massa snö. Man kan ju inte bli annat än glad över det.
En kvällspromenad och en sväng förbi tjejkompisarna för att uppdatera sig om allt och inget innan jag traskade hemåt strax innan midnatt. Och lördagen började alldeles för tidigt då jag vaknade redan halv fem och kunde inte somna om sen men låg ändå kvar i sängen till halv åtta innan jag fick nog och tog med mig mamma ut på en morgonpromenad. Som fick bli pulsande i snön då det under natten kommit ca 15 cm snö till så de flesta vägar var oplogade men det gick att ta sig fram ändå. Efter det har dagen bara rullat på i ett med besök hos mormor samt handling och matlagning m.m. Och middagen blev helt gudomligt god. Torskrygg blev det, smörstekt med en god potatispuré och sås gjord på grädde, vitt vin, skaldjursfond och dill. Och efterrätten blev kladdkaka med apelsinchoklad, grädde, glass och fruktsallad. ja ni hör ju, en hel del mat och annat gott. Men är det njutardag så är det. Imorgon hoppas jag det blir någon form av träning då varken gårdagen eller dagen bjudit på något träningspass.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0