Fina fisken

Hallå där!
Måndag och ny vecka. För mig innebar det jobb och innan det äntligen blev dags för träning. Kände inte av halsen något under dagen så jag hoppas att det onda är borta för gott nu. Och jag valde kanske inte den bästa tiden att gå in i gymet (16.30) men jag kände att styrka var det som min kropp behövde idag så jag fick trängas med alla andra flickor och pojkar. Gick ändå okej och jag kunde köra igenom överkroppen ordentligt. Sen avslutade jag passet med 20 minuter på bandet för att få svettas ordentligt och få upp lite puls.

Nu har jag precis smällt i mig dagens middag. Det blev ungsstekt lax med en sallad gjord på avokado, tomat, gurka, rödlök och en dressing med olivolja, lite vinäger och lite, lite flytande honung.
Färsk lax är så otroligt gott. Det är en helt annan smakupplevelse och hästlängder ifrån de där torra portionsbitarna från frysdisken. Jag brukar passa på att köpa färsk lax när det är extrapris och frysa in i lagom stora bitar. Perfekt att ta fram och blir långt ifrån torr och trist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0