Snö

Och så kom den, den som knappt visat sig denna vinter. Jag pratar förstås om snön. En dryg decimeter har vi fått här. Och eftersom jag är kraftigt beroende av vädret i mitt jobb så har jag haft det otroligt bra hittills. Ja nästan oförskämt bra kom jag fram till idag när jag skulle försöka ta mig runt på cykeln. Trampa i den där moddiga snön och känna att man inte kommer någon vart, nej ingen höjdare! Men som tur var så var det plogat på de flesta ställena så värre har jag haft det.
Så om jag inte skulle behöva vara så styrd av vädret i mitt jobb så skulle det gärna få komma hur mycket snö det ville men som cyklande brevbärare så vill jag gärna ha cykelvänligt underlag jämt.
Nog om detta. Efter jobbet traskade jag direkt ner till Friskis för att köra ett pass på gymet, 60 tuffa minuter blev det. Mycket folk som vanligt när man tränar mellan 16-18 men jag kunde hålla till i min hörna utan problem så det blev arm och ryggträning med 15 minuters avslutning på spinningcykeln för att få upp pulsen rejält. Sen blev det en skön stund på stretchmattan med lite rörlighetsövningar. Perfa!

Lite sedvanlig vardagsrutin nu då, dusch sen mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0