Vita dagen.

Kom precis innanför dörren. Dagen idag har gått helt i rött och vitt. Och vad kan det vara? Friskis och Svettis såklart! Jag som ledare och funktionär blev inbjuden att delta i något som de kallar för "vita dagen". Anna Ivarsson som är generalsekraterare på Friskis Riks var på plats för att hålla i dagens föreläsning. Men dagen började med gemensam träff för träning, då blev det intervall-flex för min del och sedan dusch, bastu och lunch innan föreläsningen satte igång.

Och som vanligt när man träffar alla funkisar i föreningen så möts jag av samma härliga känsla. Folk ler, är glada, skrattar, pratar med varann och det smittar verkligen av sig. Och hela dagen har präglats mycket av F&S värderingar, hur vi tänker kring träning, hur folk ser på F&S, fördommar, träningstrender, olika typer av motionärer osv. Intressant helt klart.

En sak som jag fastnade lite extra för var just en av våra värderningar. Det var orden JAG KAN. Och då tänkte jag lite på just mig och varför jag valde att ta steget att bli ledare. Det fanns någonstans i bakhuvudet en känsla av nyfikenhet och lust men också rädsla att stå inför andra människor. Visst vore det häftigt att få stå där i mitten och köra järnet med alla andra. Men också sjukt läskigt. Men något sa mig, kan hon eller han så KAN JAG. Precis som alla andra ledare kan så kan ju faktiskt jag med. Det gäller bara att våga ta steget, det där steget som tar dig utanför det där trygga området, som gör att du får ta ett kliv i det lite mer osäkra området. Det har gjort mig starkare och det är jag otroligt glad för.

Sen vill jag tacka för att jag tillhör Eskilstunas strösta och bästa förening och för att vi har en fantastisk gemenskap.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0