Efterlängtad helg

Hej där ute!
Det har blivit lite dåligt med uppdateringar här de senaste dagarna. Anledningen är helt enkelt att jag har haft mycket annat skoj för mig så bloggen har inte prioriterats.
Igår fick jag finbesök av en gammal klasskompis, nämligen Elina. Hon hade tagit ledigt torsdag och fredag och skulle upp hit och hälsa på en annan gammal klasskompis från Nyköping och då passade hon på att komma till mig torsdag till fredag. Det var sjukt kul att se henne igen då vi inte träffats på över 1,5 år. Tiden går så otroligt fort och eftersom hon bor i Tranås så har det inte blivit av att vi setts men nu ska det absolut inte ta 1,5 år till innan vi ses igen. Nepp en helg i april är inbokad. Ser redan fram emot det!

Gårdagen bjöd förutom på finbesök från Tranås även på premiär av mitt vårtermingspass. Det gick fint och allt satt som det skulle. Och jag tror jag är rätt nöjd med passet också. Och många motionärer var också nöjda så då tror jag att jag gjort ett bra jobb ändå. Riktigt kul att få ställa sig i mitten och bara köra, härlig känsla!

Och att det är fredagkväll nu känns så jäkla bra. En helg har aldrig varit så välkommen som nu. En tuff jobbvecka helt enkelt och att få sova ut imorgon ska bli så skönt.

En grymt god fisksoppa fick bli inledningen på denna helg.
Regnbåge, grädde, vatten, vitt vin, skaldjursfond, grädde, lök, morötter, tomater, timjan, cayenne, salt och svartpeppar. Svårare än så var det inte, enkelt och gott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0