Fin helg.

Helgen går mot sitt slut och den har bjudit på mycket tid med min fina sambo. Som jag skrev i fredags så hade vi årsdag igår och det började vi med lite spa. En timme med bubbelbad och bastu var otroligt skönt. Sen bestämde vi att spontant dra till Stockholm. Så vi gick hem, fixade iordning oss och gick vidare till tåget som tog oss till storstan. Väl där så blev det helt enkelt bara massa strosande runt bland gatorna och ett par stopp för att fylla på med god mat och fika. En perfekt dag/kväll.

Den här dagen har jag ägnat åt städning och träning. Och lite brödbak. Jag gjorde en ny sats av ett gott kolhydratfattigt bröd ur en tidningsbilaga. Liknar mitt linfröknäcke i smak men det här är mjukt.

Receptet kommer här:





Hoppas ni kan läsa ingredienserna. Annars är det bara hojta så skriver jag det till er. Sätt ugnen på 150 grader. Blanda allt i en bunke och låt svälla några minuter. Bred ut på en blåt som du har lagt bakplåtspapper på. Grädda i en timme. Dela upp i ca 15 bitar. Perfekt att frysa in och ta fram någon skiva när man vill ha.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0