Kycklingpaj med soltorkade tomater

Helt klart en av de godaste pajerna jag ätit. Och självklart är det en hälsosam sådan också.
Här kommer receptet:

Pajskal
2dl sojamjöl 
2msk fiberhusk
1dl dinkelmjöl
100g smör

Fyllning
1/2 grillad kyckling
1 chorizokorv
1/2 rödlök
6 cocktailtomater
4 soltorkade tomater
1/2 kruka basilika
3 ägg 
2dl grädde 
salt och svartpeppar

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda ihop alla ingredienser till degen och ställ kallt i ca 30min. 
Tryck ut degen i en paj  och grädda i ca 10min i ugnen. 
Skär alla tillbehör, kyckling, korv, soltorkade tomater, cocktailtomater, rödlök och basilika. 
Blanda nu ihop ägg, grädde, salt och svartpeppar och häll över pajen. 
Grädda i ugnen i 20-30 min. Toppa med rostade pinjenötter.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Låter supergott!!

2012-01-28 @ 19:13:15
URL: http://cookiesndreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0