Matplan

Nytt år och nya utmaningar. Och när det gäller maten så är det dags att få lite bättre struktur igen. Jag har ju oftast väldigt bra koll på vad jag äter och så men nu över jul och nyår så har jag låtit matintaget varit fritt och det har slinkit ner en hel del som kanske inte brukar slinka ner. Så nu är det bra rutiner och regelbundenhet som gäller framöver. Skönt tycker jag. Och kul med mer fräsch mat och nya, spännande recept som ska testas.


Första fyra veckorna:

Protein: Kyckling, lax, torsk, tonfisk, köttfärs, korv med hög kötthalt, kassler, ägg.


Kolhydrater: grönsaker, rotfrukter, bär, frukt, quinoa, råris och potatis.


Fett: Naturella nötter, avokado, oliver, ost.


En dag:
3 huvudmål: frukost, lunch och middag
2-3 mellanmål
2-3 liter vatten


Veckan 5-8:

Ser ut som den första men att jag beroende på hur kroppen känns lägger till grovt bröd någon dag i veckan. Ska denna månaden fortfarande försöka hålla mig borta från socker i störta möjliga mån. Självklart kommer jag unna mig något men då ser jag till att jag verkligen njuter av det fullt ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0