energilös

Efter att kusin min åkt tillbaka mot Uppsala efter en finfin helg så har jag varit totalt uttråkad och rent ut sagt lat. Jag har legat på sofflocket i timmar och inte gjort ett dugg mer än att sappat mellan kanalerna på tv och haft datorn i knät. Runt fyra fick jag ett ryck och drog på mig skorna och gick ut och gick. Men när ja gkände första regndropparna mot pannan vände jag hemåt igen och rundan blev nog inte på mer än 45 minuter. Och ja, nu sitter jag här igen. Uttråkad. Bella städar rummet och Jocke lyser med sin frånvaro. Dags att fundera ut någon middag kanske.
 
Ett gott tips såhär i sommartider kan jag ju ge er åtminstonde. Passar perfekt till i stort sätt allt men kanske bäst till grillat.
 
Rostad färskpotatis
Färskpotatis
färska örter
flingsalt
rapsolja
 
Sätt ugnen på 225 grader. Skrubba färskpotatisen och lägg upp i en ungssäker form och ha på massor med färska örter, t.ex dill, basilika, oregano eller vad man har hemma. Ringla på rapsolja och strö över rejält med flingsalt och blanda runt. In i ugnen i minst 30 minuter. Öppna och skaka formen några gånger under tiden i ugnen så får potatisen en fin yta runt om.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Älskar att göra så med färskpotatisen, är dock lite enformig på dill men nu blev jag sugen på andra örter :)!!

2012-07-10 @ 10:31:33
URL: http://cookiesndreams.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0