Mycket gjort

 
Puh! Har hunnit med en hel del idag. Började i och för sig rätt lugnt. Men runt tolvtiden klev jag utanför dörren och ut på en löptur som jag hoppades skulle bli lite modell längre. Det blev 15 km varav 7,5 km i elljusspåret och 7,5 på asfalt och jag kan ju lätt konstatera att jag springer mycket fortare på asfalt. I spåret går det alltid tyngre och visserligenär det också mer kuperat än om man springer på vägar. Men så fort jag kom ut från spåret så kom lättheten i steget och jag kunde öka hastigheten direkt. Skönt att kunna avsluta en löprunda med bra tempo och lätta fötter. Det måste varit gårdagens godis som gjorde det ;)
 
Efter det bjöd Jocke på lunch och det satt väldigt fint må jag säga. Köttbullar, potatismos, lingonsylt och gräddsås. Smakade rackarns bra. Sen har jag pulat i köket och provat lite olika recept med nya kokosnötsmjölet. Bland annat kvällen middag som blev hemmagjord pizza inspirerad av lchf. Men nja jag har gjort godare varianter tidigare som innehållit lite kolhydrater som jag gillat bättre. Men jag blev däremot väldigt nöjd med de pizzor jag gjorde till Bella och Jocke. Så jag norpa någon slice eller två från dem också =) Hemmagjord pizza är ju annars något som nästan alltid blir lyckat och där man kan variera sig hur mycket som helst.
 
Sen har det packats och packats. För imorgon bär det av norrut för en veckas vandring i Funäsdalen. Jag och Jocke har hyrt en stuga mitt i byn, perfekt för att ta sig ut på dagsturer. Förhoppningsvis blir det en hel del löpning och kanske hyr vi cykel någon dag och cyklar en tur. Det ska iaf bli väldigt kul. Och sen har jag läst att de arrangerar löparläger där hela nästa vecka med Malin Ewerlöf Krepp. Skulle varit kul och inspirerande med en sådan vecka men tror inte Jocke skulle tycka det var så kul då. Så det får det bli någon annan gång. Nej hörni, kanske dags att hoppa i säng om man ska orka upp tidigt för att sedan spendera i stort sätt hela dagen i bilen.
Bjuder på en bild från senaste vandringsresan som var sommaren 2010, då till Vemdalen.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vad härligt med en vandringsresa. Det är jag väldigt nyfiken på. Ska bli kul att läsa hur ni haft det sedan :)

2012-07-15 @ 12:05:07
URL: http://andaa.blogg.se
Postat av: Matilda

Hej Andrea! Duktig du är med löpningen:) hoppas ni har det bra på resan!! Jag tänkte bara passa på att fråga dig om fitnessfighten som du gjorde. Funderar på att göra den i augusti, tycker du att det är värt det? Bra mat? Rolig träning? Resultatmässigt? :) Du har säkert skrivit om detta redan.. Kram kram

Svar: Hallå där! Det är du med, rekord på rekord ser jag att du gör ;) Ja vi hade en jättefin vandringsvecka.
Vad kul med FF. Jag har en kategori som heter fitnessfighten där du säkert kan hitta en hel del om hur jag tränade och åt och även resultatet. Och anledningen till att jag körde fighten var väl för att få mer motiovation och inspiration i träningen på gymet och även såklart se om det gav resultat både kroppsligt och själsligt. Och det tycker jag att det gjorde. Även om jag inte tappade så värst mycket i vikt så kändes det jäkligt bra i kroppen. Men maten är rätt jobbig till en början innan man kommer in i det. Och allt ska vägas och man måste anpassa allt efter hur man äter och tränar så det krävs sjukt mycket planering så det ska man vara medveten om. Sen beror det ju på hur noga man vill vara men jag är ju lite så att går jag in i något så vill jag ge 100% och följa det som man ska. Men jag tycker nog att det är värt det. Om inte annat så såg jag det som en kul grej och en rolig utmaning för mig själv. Hoppas allt är bra med dig! kram
Andrea

2012-07-21 @ 23:54:16
URL: http://milda.devote.se
Postat av: Matilda

Okej tack ska du ha! Jag ska fundera lite nu juli ut och se hur det känns med träning och kost! Just det där med planerandet är ju lite jobbigt men går säkert bra bara man kommer in i det :) Kramar!

2012-07-22 @ 17:11:15
URL: http://milda.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0