Det blev löpning!

Så jäkla skönt det är när man klarar av något man inte trodde. Som idag t.ex. Jag brukar inte vara så pigg i benen efter att jag kört min jobbigaste runda på jobbet, vilket innebär ca 120 springportar, samt en hel del cykling. Så då brukar jag automatiskt prioritera bort löpning eftersom benen brukar vara tunga och trötta. Och lika tunga och lika trötta var dem idag och då var jag på skivstång igår också, men jag kände att löpningen hade hamnat i skymundan ett tag och att det helt enkelt var läge för löpning trots allt. Och visst tog det emot innan jag kom iväg och väl iväg gick det inte lätt kan jag säga, nej ingen dans på rosor. Men efter ett par km så kom kroppen igång och jag kunde ligga kvar i ett lunktempo som kändes bra. Jag har ingen koll på antal kilometer men skulle tippa på 6-7 km. Och en ökning på slutet fick jag till, för att pressa kroppen lite. Nu blir det lugna puckar resten av kvällen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0