Ny utmaning

Efter att ha tittat på tv-sändningarna från gårdagens Sthlm Marahton så kände jag att jag också skulle vilja göra något liknande. Jag blev så sjukt inspirerad och motiverad av alla människor som igår kom till start och som trots vädret sprang och sprang trots att kroppen säkerligen ville annat. Vilka kämpar! Det sporrade som sagt mig att fundera över vad jag själv skulle vilja utmana mig med. Löpningen är ju något som jag har hyffsat lätt för trots att jag inte lägger ner speciellt mycket tid på det, så det blev en liten ny löputmaning. Några klick och plötsling var jag anmäld. Det blir Sthlm Halvmarahton. Det tror jag blir en bra utmaning och kanske en start på att våga utmana mig ännu mer framöver. 2,1 mil är alltså sträckan och så långt har jag aldrig sprungit men det ska bli grymt kul och jag ser fram emot att få börja träna mer seriös löpträning och att se vad kroppen klarar av när det gäller längre distanser. Runt 15-16 km är vad jag sprungit som längst men jag tror att 2,1 mil ska gå att genomföra. Sen är bara frågan vad jag ska ha för mål med tiden. Att ta sig runt är väl jättebra som mål men jag vill ha mer än så. Men tiden ska jag klura lite på. Det är ju trots allt mer än tre månader kvar.

Finns det fler där ute som ska springa Sthlm halvmara? Eller någon som har någon annan utmaning där ni utmanar er själva lite extra?


Kommentarer
Postat av: Nina

Jag såg också på sändningarna och var så imponerad av alla som sprang. Tidigare i våras funderade jag också på halvmaran, men då jag varit sjuk så mycket så kan jag inte träna på ett vettigt sätt.



Jag har sprungit den en gång tidigare och skulle ju vilja förbättra tiden. Det borde inte vara så svårt då mina förutsättningar inte var de bästa den gången heller (bland annat pga en inflammerad fot).



Ska bli skoj att läsa om din träning inför halvmaran (om du nu delar med dig av den;))

2012-06-03 @ 11:12:17
URL: http://korninakor.blogspot.com
Postat av: Amanda

Åh vad kul. När är det?



Sv: Stort stort tack :) Blir så glad av de orden, det värmer :)!

2012-06-03 @ 20:50:05
URL: http://andaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0