Bananpannkakor

Den senaste tiden har det på var och varannan blogg snackats om och gjorts varianter på bananpannkaka. Och självklart måste jag prova och se om det är så gott som många skriver om. Jag tycker att pannkakorna lämpar sig bäst till frukost eller som mellanmål. Och ett recept, superenkelt,  som jag ännu inte provat men som många kör med är helt enkelt att mixa en banan och ett ägg och sen steka dem. Det är beräknat för en person.

Men jag provade en egen variant där jag tog lite från olika recept och satt ihop till ett eget.

Bananpannkakor (1 port)
½ mogen banan
2 msk kvarg
1 ägg
1 tsk fiberhusk
1 msk fiberhavregryn
en knivsudd äkta vaniljpulver

Mixa alla ingredienser med stavmixer. Stek på medelvärme.


Tillbehören idag blev naturell kesella blandat med blåbär, färsk ananas och rostad kokos.

Och ja, det här var riktigt gott!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Åh, då kanske det är dags för mig att prova det också :-) Jag gillar ju banan och jag gillar ju pannkakor så vad kan gå fel? ;)

2012-05-17 @ 16:09:31
URL: http://andaa.blogg.se/
Postat av: Josefina - STOR BLIR LITEN

Men åh gott!! Måste prova:)

2012-05-19 @ 00:31:00
URL: http://storblirliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0