Frukostgott i alla lägen

Att få en god och bra frukost överallt är inte helt självklart men med en bra planering är det absolut inte omöjligt att få en frukost som du verkligen gillar. Och då pratar jag främst om när man inte sover hemma och kommer äta frukost på annan plats. Hotellen här i sverige tycker jag faktiskt har väldigt bra klass på frukostarna och det finns det mesta som jag behöver för att hålla mig och magen glad i några timmar. Men om man ska iväg och tälta på semestern eller en vecka i stuga så krävs det kanske lite planering för att få en bra frukost. För att leva på icas butiksbakade frallor känns inte riktigt okej. När vi var i stugan i helgen så var det ett sådant tillfälle då jag behövde planera lite för att få en okej frukost. Och där finns ju inte ett smack i varken kyl eller skafferi eftersom ingen varit där nu under vintern. Så då gällde det att tänka efter lite vad vi kunde göra för frukost utan att behöva släpa med sig halva kylskåpet och alla nöt- och fröblandningar.

Resultatet blev, naturell yoghurt, havreringar, russin, solros- och pumpakärnor, frukt, grovt bröd, ägg, ost, skinka.
Inte så mycket tycker jag men ändå en riktigt mumsig frukost med allt gott jag behövde för att klara några timmars renovering.


Kanelstekta äpplen i naturell yoghurt med mumsig topping.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Såg ut som om du fick ihop en härlig frukost :-) Jag släpar med mig min gröt vart jag än åker! (Ja, kanske inte till hotell då ;) )

2012-05-17 @ 06:34:15
URL: http://andaa.blogg.se/
Postat av: Anna

Men åh !! Vad häftigt! Här sitter jag och läser din blogg och så visar det sig att vi gick Steg1 ihop!! Hahaha!! Nu blir mitt minne lite tokigt eftersom jag läst bloggen och vant mig vid ditt ansikte med "fel" premisser (dvs utan att spontant känna igen dig) men kanske därför jag ändå tyckt bilderna känns bekanta :P mitt minne är ganska dåligt på namn och ansikten, men säg nåt vi pratade om eller gjorde ihop så minns jag direkt, haha! Vilket bra minne du hade!! Tom att det var spinning jag skulle köra! :D



Det går bra med ledandet! Jag ledde en, två (?), terminer i Örebro, sen flyttade jag upp hit till Stockholm, leder nu i Sollentuna Friskis. Till hösten ska jag ev gå pulsutbildning och köra Spin Puls :)



Kul sammanträffande!!!! :)

2012-05-17 @ 07:22:07
URL: http://runrunner.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0