Surdegsbröd med valnötter och aprikoser

Jag verkligen älskar bröd. Jag skulle kunna äta det jämt och ständigt men tyvärr klingar inte det riktigt lika fint om man vill försöka hålla formen hyffsat. Därför unnar jag mig gärna bröd på helgen och då gärna hembakat. Igår när det var ledig dag så passade jag på att baka. Det blev ett bröd från Lejla som jag gjorde om lite utefter det jag hade hemma. Men jag har gjort orginalreceptet också och det är lika gott det.
Den ända skillnaden nu var att jag tog valnötter istället för hasselnötter. Och sen torkade aprikoser istället för torkade fikon.


Det här, med ett lager extrasaltat smör och en skiva god ost, det är kärlek det!


Ett tips är att skära upp hela brödet i skivor och sedan frysa in. Då har du gott bröd att ta fram och tina när du vill.


Kommentarer
Postat av: Nadja

Åh recept recept!!! :)

2012-05-03 @ 15:11:44
URL: http://sweetladysoul.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0