Nöjd tjej.

Söndagen är här och för mig innebär det löpning av den längre varianten. Och ett par timmar efter frukost bar det iväg. En inte helt spikad runda utan jag tänkte att jag känner efter och ser hur långt det blir. Men över milen skulle det bli, minst. 17,5 km blev det och det var nog de bäste 17,5 km på länge. Jag nämnde senast  jag sprang att det var en riktigt lyckad runda det med och den här var definitivt inte sämre, utan t.o.m snäppet bättre. Kände mig lätt i kroppen och benen bara gick. Visst blev jag lite trött i benen runt 13-14 km men allt bara gick per automatik och det känns kanon. Nu är det bara hoppas att kroppen känns lika pigg på lördag. Då gäller det!
Och fram tills dess blir det nog inte så mycket mer löpning. Kanske något kortare pass i så fall. Annars blir det nog det som jag brukar träna, gruppträning och något pass på gymet. Och hur laddar man upp inför halvmaran när det gäller kosten? Jag har kollat runt lite och jag personligen känner inte att jag behöver ladda så mycket extra energi. Det är klart att det kommer krävas mycket energi under loppet men att ladda en hel vecka innan känns inte nödvändning. Kvällen innan tänker jag ladda med lite mer energi än vanligt men ingen enorm kolhydratladdning som vissa verkar göra. Då kommer min mage balla ur . Det är ju inget vasalopp jag står inför så det behövs inte alls samma uppladdning.
 
Bjuder på bilder från gårdagens middagsmat. 
 

Lördagens förrätt: Champinjonsoppa gjord på smörsteka champinjoner, gul lök, grönsaksbuljong, vatten, grädde och vitt vin.
 
Supermört kött som bara föll isär. Gjorde sky/sås på skyn från köttet, grädde, soya och redning.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0