Tabata!

Sådär ja, då var veckan inledd. Och det blev en tuff start med mycket på jobbet som ledde till övertid och väl hemma så kände jag att ett turbopass vore på sin plats då energin att ta sig ner till Friskis inte fanns. Tabata är ju väldigt hett just nu och därför blev det dagens pass. För er som inte har koll på vad Tabata är så kan ni kika här. Det är kort och gott ett tufft pass där man jobbar i korta intervaller och håller ett högt tempo för att bli ordentligt  trött och känna att man får ut max av passet. Du kör en övning i 20 sekunder och vilar sedan 10. Sen upprepar du det 8 gånger. Övningarna väljer man själv och jag valde 7 olika övningar. Och jag skulle tippa på att jag vilade max  en minut mellan dem.
 
Dessa övningar valde jag:
Armhävningar
Rumplyft med fötterna på en stol
Plankan
Sidoplankan (8 gånger på varje sida)
rygglyft
Jumping jacks
 
Nu blir det dusch och krubb!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nadja

Älskar turbopass, så perfekt när tiden inte riktigt infinner sig men man vill få ut så mkt som möjligt ändå. Bra upplägg!:)

Svar: Ja det är kanon och de är ju verkligen svinjobbiga också!.Har träningsvärk i var och varannan muskel idag!
Andrea

2012-09-11 @ 08:42:16
URL: http://sweetladysoul.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0