Det blev bra.

Trots att jag inte stod vid spisen och passade maten som jag kanske borde gjort blev det ändå än god middag. Idag gjorde jag Nasi goreng, det var ett bra tag sen jag gjorde den rätten nu. Jag gillar de här typen av "allt-i ett-mat". Det känns smidigt att ha allt i samma, då behöver man inte tänka så mycket på vad som ska vara till eftersom allt är i samma panna. I min Nasi goreng tar jag lite vad jag har men grunden är wokgrönsaker, ris och curry. Sen tar jag någon proteinkälla oftast i form av kyckling, tigerräkor eller kassler.
En kanonbra rätt som innehåller allt man behöver.

Idag blev det med kassler. Förutom kassler innehöll den kokt råris, mycket curry, wokgrönsaker, sweetchilisås, lite chilikrydda och gurkmeja för ytterligare färg.
Till det här har jag lättkesella och mer sweetchillisås. Gottgott!






Lite spenat fick det bli till.

Kommentarer
Postat av: Nadja

Mums så gott!

2011-06-13 @ 20:03:40
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0