Värmen är här

God morgon!
Och vilken morgon, inte var dag man vaknar kl halv 8 och termometern utomhus visar 20 varma grader. Och idag fick jag med mig både Jocke och Bella ut på morgonpromenad, eller Bella cyklade för enkelhetens skull =) 45 minuter i solskenet blev det.
Sen blev det frukost på balkongen, dock var det bara jag som stannade kvar. De andra tyckte att det blev alldeles för varmt. Och det är verkligen grymt varmt ute idag och värre lär det bli. Och med tanke på att jag ska springa idag så måste jag verkligen tänka på att jag inte kan prestera så bra som jag hade kunnat gjort om det var svalare ute. Jag kommer kanske inte kunna räkna med att springa på 50 minuter utan får vara nöjd om jag kan ta mig runt. Jag kommer gå ut lugnt och sen försöka hitta ett behagligt tempo och köra på så gott det går. Är lite inne på att skaffa ett vätskebälte att ha på mig längs banan. Men vet inte, jag brukar aldrig dricka när jag springer men idag kanske man borde. Det finns ju vätskekontroller längs vägen så kanske räcker det med det.

Jag är också lite inne på att gå ner och köpa mig ett par korta tights att springa i då jag endags har trekvartslånga brallor och det är nog inte allt för skönt idag. Helst vill jag ha en snygg löparkjol men det finns inte i den här stan och jag har inte tagit mig för att klicka hem en från nätet.

Kom ner och heja på mig idag alla eskilstunabor, loppet drar igång kl 15.00!


Laddar med stor frukost i solen. Blekis!


Vinnarnumret?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0