Nej men ännu mera müsli?!

Nu tror jag bestämt att kvinnan gått och blivit galen. Jag har hamnat rejält i müsliträsket kan man säga. Men det är ju så gott och kan varieras så mycket.



Här är den senaste varianten. Lågt GI och fullproppad med nyttiga godsaker. Helt klart en ny favorit hos mig och den här kommer jag göra många gånger till.

Pistasch- och mandelmüsli
3 dl fiberhavregryn
2 dl krossat bovete
1 dl solrosfrön
½ dl linfrön
1 dl kokosflingor
1 dl pumpakärnor
1 dl mandelspån
1 dl pistaschnötter
2 msk rapsolja
2 msk flytande honung (jag nöjde mig med 0,5 msk)
5 msk vatten
1 dl hackad,torkad frukt av valfri sort

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla ingredienser utom den torkade frukten och fördela blandningen på en plåt. Sätt in plåten mitt i ugnen i ca 30 minuter. Ta ut müslin och rör om med jämna mellanrum så att inte müslin bränns vid, vilket är lätt hänt. Låt svalna innan du tillsätter den torkade frukten eller vad man vill smaksätta den med. Förvara i tättslutande burk med lock.

Kommentarer
Postat av: Annie

SV: Skall bara se till att vara hemma så lång tid, tror att jag sett uppemot en 8-10 timmar på olika recept jag stött på och sen i minimala gradantal :)

2011-09-13 @ 06:29:38
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0