Zucchiniplättar

Ikväll provade jag att göra zucchiniplättar. Och eftersom jag brukar använda zucchini en del annars så kändes plättarna som ett vinnande recept. Och ja det var inte tokigt alls. Och framför allt lätt att svänga ihop och jag tror det är en bra rätt för alla föräldrar som har svårt att få i sina barn lite grönsaker. Här lurar man ner det i smeten.


Riv en medelstor zucchini grovt på rivjärn. Blanda 3 ägg, 1 msk fiberhusk i en bunke och tillsätt den rivna zucchinin. Salta. I med smör i stekpannan och stek gyllene.

Jag åt mina med stekta kasslerstrimlor och lingon.

Gott!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag är inget zucchini fan men det där skulle jag nog inte ha några problem med att sluka :)!

2012-02-24 @ 10:22:25
URL: http://cookiesndreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0