Bagarstuga.

Jag befinner mig i Östhammar och vad passar bättre en dag som denna då regnet bara öser ner om inte att baka. En perfekt sysselsättning tycker vi. Så här har det bakats och lagats mat om vartannat sedan tolvtiden. Jag och mamma har bakat både matbröd i form av GI-frallor och fikabröd där det blev mandelmuffins. En lasange svängs ihop just nu av mor som hon kan göra matlådor av, perfekt!


Bilder på brödet och det kommer nog senare, har ingen kamera för tillfället. Vi var förresten ute på en skön morgonpromenad i morse innan regnet började, 60 härliga minuter i den då ljumma luften. Sen drog vi en sväng till bakluckan (loppis) innan vi satte igång med bakandet. Bra dag helt enkelt!


Kommentarer
Postat av: E

Åh, de frallorna är ju så goda! Får mig nästan att vilja ta ut några ur frysen på stört! Nästa gång du blir sugen på müsli, prova receptet i boken, jättebra! Men ha för guds skull inte satsen inne i ugnen i en halvtimme, den bränns vid jävligt lätt!

2011-08-20 @ 19:26:19
Postat av: Andrea

Eller hur! Verkligen ett bröd jag kommer göra fler gånger. Så tina upp och njut =) okej ja den kanske man skulle prova, jag tycker allt jag ätit än så länge varit jättegott och fräscht.

2011-08-20 @ 21:58:55
URL: http://friskusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0