Dop för lilla Iaa.

Det blev ett härligt pass på gymet i förmiddags innan det var dags för dop. Det blev lite allt möjligt kan man väl säga eftersom jag inte varit där på x antal veckor. Så någon benövning, ett par magövningar, några rygg och en del arm- och axelövningar. Lite intervaller på det och jag var i mål. Får hoppas att jag känner en härlig värk i musklerna imorgon när jag vaknar.

Hem och slängde i mig lite lunch som blev rester av falukorv i ugn med ajvar relish (rostad paprikapuré) och mozzarella. Sen var det dags för dusch och lite småfix innan dopet. Jockes systerdotter Iaa var det som skulle döpas. Jättefint dop och trevligt fika med Jockes släkt efteråt. Och Linda hade verkligen bakat MASSOR med fikabröd. Det var vaniljbullar, någon chokladbulle av något slag, sockerkaka med hackad choklad i, cupcakes, chokladbollar, chokladkakor med vit choklad, tre andra sortes småkakor som jag inte kommer ihåg, tårta och som att inte det vore nog, smörgåstårta också som Jockes mor gjort.
Om jag åt?
Nej det gjorde jag inte. Och faktiskt så var det inte så jobbigt att avstå som jag kanske trodde. Hade så trevligt ändå med alla som var där så en kopp te var fullt tillräckligt för mig. Och skönt att slippa bli sådär äckligt mätt som jag säkert hade blivit om jag skulle smakat på allt hon hade gjort. Och ingen ångest heller. Perfekt!

Lite bilder från dopdagen.




Söta Iaa.


En hel drös av Jockes släkt med respektive.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0