Passgenomkörare.

Kom hem från träningen för en stund sedan. Körde igenom kommande termins pass och det kändes helt okej. Jag körde inte stretchdelen men den ser likadan ut som innan så det kändes inte så viktigt. Alla rörelser och byten satt inte hundra men musiken är helt klar så det känns bra eftersom det är den tunga biten. Så nu är det bara köra korvstoppsmetoden och försöka printa in allt i min lilla hjärna. På torsdag kör jag igen kl 17.00. Då är det bara dyka upp om du är sugen på att jympa!

Har precis avslutat min middag som idag bestod av kassler, kokta grönsaker, tomat och legymsallad.
Jag tror aldrig jag ätit legymsallad men nu ville jag testa eftersom det fanns med i en kokbok jag klickade hem förra veckan. Och jag brukar inte vara så dann i ärtor men det här smakade mumma! Dock kändes måtten i boken som att det skulle bli väldigt mycket, så jag fick ändra lite på måtten.

Receptet har ni här:
2-3 portioner

1 dl vispad grädde
1 dl majonäs majonäs
1 tsk senap (jag tog dijon)
1 liten saltgurka (hoppade jag över)
4 rädisor
1/4 gurka
2 dl frysta ärtor
1,5 dl hackad purjolök
salt & svartpeppar

Hacka gurkan och rädisorna. Blanda med purjo,senap, majonäs, ärtor och vänd sist ner den vispade grädden. Smaka av med salt och peppar. Låt stå och dra i kylen en stund för bästa smak.




Kommentarer
Postat av: vic

gott det såg ut!! :)



sv: haha ja, men elelr hur börjar man längta liite efter julen nu? så mysigt ;) hihi..

2011-08-15 @ 21:43:41
URL: http://victoriaswellness.shapemeup.se
Postat av: E

Aldrig varit med om legymsallad med vispad grädde i, creme fraiche brukar vi köra. Vad är det för bok du köpt? =)

2011-08-15 @ 21:53:59
Postat av: Andrea

E: ja jag tyckte också att grädde kändes lite fel. Cf eller typ turkisk yoghurt borde funka minst lika bra. Samma bok som du har tror jag =) 6 kilo på 6 veckor. Mycket gott i den! Bilder på bänk och skåp kommer inom kort =)

2011-08-16 @ 06:17:38
URL: http://friskusen.blogg.se/
Postat av: Josefin

SV : Hej Andrea!



Ja du får prova på brödet, är så bra när det kan kalljäsa över natten, jästsmaken jäser ut och det blir härligt fluffigt!



Ett enkelt tips om man snabbt vill göra bilder "mer spännande" är att fota med kort skärpedjup. Lite sådär fuskfotande som går snabbt och ger resultat (: Jag redigerar mina bilder i photoshop. Ljus, färg (viktigt!) och kontrast. Experimentera, fota en hel jäkla massa, misslyckas och försök igen är de bästa fototipsen jag kan ge! (:

2011-08-16 @ 12:56:10
URL: http://aliceaugusta.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0