Hemma från storstan

Kom nyss innanför dörren. Dagen i Sthlm har varit solig och fin med mycket promenerande vilket kanske behövdes med tanke på all choklad som jag stoppat i mig. Jag och min kusin var ju som sagt på Chokladfestivalen idag och ja vad ska jag säga. Jag hade väl egentligen ganska höga förväntningar och jag kan väl säga att det inte riktigt var någon wow-upplevelse. Det var choklad, choklad och ännu mer choklad. I alla dess former. Praliner, glass, fondue, bakverk, chokladpasta, chokladvinäger och massa annat. Det blev dock inte mycket alls som fick följa med hem. Endast fyra praliner köpte jag och sen en burk med riktigt fin kakao som jag kan ha till bakning.

Efter ett par timmar på festivalen gick vi in till stan och strosade runt lite bland butikskedjorna innan jag satte mig på tåget hem igen. En trevlig dag i sin helhet. Nu väntar jag på att sambon min ska servera middagen.

På tal om middag. Här kommer bilder på gårdagens middag som jag lagade.

Förrätt: Jordärtskockssoppa med knaperstekt bacon.
Varmrätt: Kycklingfilé fylld med mozzarella, pesto och soltorkade tomater med blomkålsmos och hemmagjord balsamicosirap.
Dessert: Kaffepannacotta med chokladtäcke







Kommentarer
Postat av: Elina

Det ser sanslöst gott ut. Du delar väl med dig av recepten!?



kram

2011-10-15 @ 21:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0