Kvällens middag

Sådär ja, då var äntligen helgen här. Efter jobbet var väl tanken att lite träning skulle bli av men kroppen var inte lika sugen på det. Men en rask promenad gav jag mig ut på och det är ju bättre än ingenting. Löpningen hoppas jag blir av på söndag, och då är jag inställd på ett långpass. Men åter till dagen. Det blev grillat ikväll och till det gjorde jag även en väligt god sås. Nämligen salsa romesco. Det är en sås baserad på grillad paprika och skållad, malen mandel. Mycket gott!
 
 
 
Salsa romesco
100 gram sållad och skalad mandel
250 gram rostad röd paprika
1 vitlöksklyfta
1 dl olivolja
1 tsk chiliflakes
1 msk rödvinsvinäger
 
Mixa allt utom oljan i en mixer. Ha i oljan lite i taget tills du får en bra konsistens. Smaka ev. av med salt och peppar.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken spännande sås! Hur gör du med paprikan, ska den skalas? Måste prova nämligen :)

Svar: Ja den har varit på tapeten ett tag så i fredags blev det äntligen av att jag testade den. I orginalreceptet är det grillad paprika som man köper på burk. Men jag grillade paprika i ugn här hemma med olivolja och flingsalt. Men kanske smakar den på burk mer? Jag skalade inte mina paprikor men det funkar säkert att göra om man vill. =)
Andrea

2012-08-12 @ 10:42:55
URL: http://cookiesndreams.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0