Ljuvlig matpaj

Slänger in ett recept på en väldigt god paj som jag gjorde igår. Jag vet att jag gjort liknande pajer innan men denna blev godast hittills.
 
Paj med kryddig korv
 
Pajskal:
2 dl sojamjöl
1 dl kruskakli
100 gram smör
 
Sätt ugnen på 200 grader.
Nyp ihop allt till en deg och tryck ut i en normalstor pajform. Nagga med en gaffel och grädda sedan i ca 10 minuter i mitten av ugnen.
 
Fyllning:
2 kryddiga korvar (ta någon sort du gillar och gärna hög kötthalt)
1 rödlök
1 tomat
2 ägg
2 dl riven ost
2 dl mjölk
salt och svartpeppar
 
Fyll pajskalet med skivad korv, och skivad rödlök. Blanda ägg, mjölk och riven ost. Krydda med salt och svartpeppar. Skiva tomaten och lägg på pajen innan du slår på äggstanningen. Grädda i 20-25 minuter. Servera med en god grönsallad.
 
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Tack för tummhållningen:) Det var galet roligt!

Hur går det med träningen inför halvmaran?

Svar: Jag läste precis ditt inlägg om loppet. Man blev verkligen sugen på att anmäla sig efter att ha läst det =) Lät som en riktig fullträff. Kul att halsen kändes okej också, och lyxigt med hotell ;)
Träningen inför halvmaran går väl sådär. Kan inte säga att jag ligger i hårdträning inför det men jag försöker komma ut en gång i veckan och springa men mer blir det tyvärr inte. Så jag får hoppas att all annan träning och vardagsmotion gör sitt och att jag kan komma runt iaf =)
Andrea

2012-08-19 @ 13:38:33
URL: http://korninakor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0